توران ازمیر - مشاوره خرید ملک در ازمیر و سرمایه گذاری در ترکیه

جدیدترین خبرهای دنیای املاک

ازمیر گردی در روزهای بارانی

ازمیر گردی در روزهای بارانی

شهر ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می شود. این شهر زیبا با داشتن سواحل خیره کننده ، افراد شاد و زندگی اجتماعی پویا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می رود. در حالی که شهر زیبا و دیدنی ازمیر بیشتر بخاطر آب و هوای گرم وآفتابی خود معروف است اما باید بگوییم که این شهر روزهای بارانی زیبایی دارد که به طور کلی جلوه قشنگی به ازمیر میدهد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا به شما چندین جای دیدنی ازمیر در روزهای بارانی پیشنهادکنیم:

 

ازمیر گردی در روزهای بارانی

 

کاروانسرای کیزلارآغاسی

کاروانسرای قیزلار آغاسی در بازار رنگارنگ کمرالتی (Kemeralti) واقع شده است. بازار کمرالتی بازاری سنتی و زیبا است که از قرن 18 در ازمیر ترکیه به یادگار مانده است. کاروانسرای قیزلار آغاسی یکی از جذاب ترین مکان‌ها برای مردم محلی و گردشگران به شمار می‌رود. وجود فروشگاه هایی که انواع سوغاتی هایی چون محصولات: سرامیکی، چوبی و شیشه ای، صنایع دستی محلی و محصولات پارچه ای، نظرچشم، جواهرات نقره و سنگ های قیمتی را به فروش می رسانند، از جاذبه های این مکان است.

همچنین، شما می توانید در کافه هایی که در باغ های این کاروانسرا وجود دارد، خوش طعم ترین قهوه ترکیه را امتحان کنید. با بازدید از کاروانسرای قیزلار آغاسی به گذشته سفر می‌کنید. امروزه بازارهای بزرگی در این کاروانسرا برپاست مغازه‌های مختلف و رنگارنگی را در بازار سنتی آن می‌توانید ببینید.

در سال 1993 این کاروانسرا از طریق یک پروژه ترمیم و بازسازی، احیا شد و امروزه به یک بازار توریستی تبدیل شده است که در آن انواع صنایع دستی، فرش و سوغاتی را می‌توانید خریداری کنید. در این کاروانسرای باشکوه قدم بزنید، چای بنوشید و از باران بی وقفه ازمیر در امان باشید.

چشم انداز خلیج ازمیر

هرچند منظره چشم انداز خلیج در روزهای بارانی به اندازه روزهای آفتابی روشن نیست، اما شما می بایست حداقل یک بار خلیج ازمیر را در مه و وضعیت مه آلود بینند و از دیدن این منظره بی نظیر لذت ببرید. شما با سوار شدن در آسانسور تاریخی ازمیر  میتوانید منظره ی پانورامایی از شهر ازمیر در باران مشاهده کنید.

بعد از آن ، تله کابین (تله فریک) ازمیر یکی از پرهیجان‌ترین دیدنی های شهر ازمیر است که برای سوار شدن به آن باید به ارتفاعات این شهر بروید و از آنجا سطح زمین و مناظر زیبای اطراف شهر به ویژه سواحل دریای اژه را از نمای بالا ببینید.

این تله کابین که در ارتفاع 423 متری از سطح زمین قرار دارد با سوار شدن بر آن زیبایی‌ها و چشم‌انداز خارق‌العاده اطراف را در زیرپایتان تماشا می‌کنید. شما می توانید با رفتن به: آسانسور تاریخی، تله کابین (Teleferik)، و سِیرتپه (Seyirtepe)، خودتان منظره واقعی ازمیر و جاذبه های آن را مشاهده کنید.

خیابان شهدای قبرس

خیابان شهدای قبرس از معروف ترین خیابان السانجاک ، یکی از نماد های نه تنها منطقه بلکه در تمام  شهر ازمیر است. در روزهای بارانی ازمیر در خیابان شهدای قبرس قدم بزنید و از مغازه های رنگارنگ ، کافه های زیبا و کتاب فروشی ها دیدن کنید.این خیابان یکی از مکان هایی است که در روز های بارانی ازمیر ارزش وقت گذراندن را دارد شما میتوانید برای در امان ماندن از باران به آنجا پناه ببرید و حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که خوششان نمی آید زیر باران خیس شوید پس رفتن به این مکان بهترین انتخاب برای شماست چون میتوانید یک روز کامل بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید را در این خیابان بگذرانید.

ازمیر گردی

ازمیر گردی در روزهای بارانی

پیاده روی در کوردون

این تفریحگاه معروف در شهر  ازمیر نه تنها به خاطر هتل، کافه و رستوران، بلکه به دلیل وجود مسیر عالی  5-6 کیلومتری که برای پیاده روی و دویدن و مناسب است نیز، از محبوبیت زیادی برخوردار است. این مسیر که در هوای باران نیز بسیار زیبا است از اسکله کوناک شروع و در ایستگاه قطار Alsancak به پایان می رسد. با شروع این پیاده روی از کوناک (Kordon)، و رفتن سمت آلسنجاک (Alsancak)، می توانید کمی هم از هوای شور دریا و از جلوه های هوای بارانی در  پاساپورت (Pasaport)، میدان جمهورویت (Cumhuriyet Square)، و کوردون بویو (Kordonboyu) لذت ببرید. این مسیر از چندین میدان نمادین شهر نیز عبور می کند.

بازدید از نمایشگاه و سینما ازمیر

در  شهر زیبای ازمیر نمایشگاه های زیادی برای علاقه مندان به هنر وجود دارد  از جمله سالن های نمایشگاه هایی که دیدن آنها را پیشنهاد می کنیم : عبارتند از: موزه و گالری مجسمه سازی و نقاشی، مرکز هنری آرکاس (Arkas)، مرکز کنگره و نمایشگاه MMO Tepekule و گالری فولکارت (Folkart).. برای مثال گالری فولکارت: گالری فولکارت با مساحت ۸۰۰ متر مربع بزرگترین گالری ترکیه است که با برگزاری نمایشگاه های نوین و بین المللی مورد توجه هنردوستان قرار گرفته است. اگر در هوای بارانی و جذاب ازمیر  هنوز تمایل به ماندن در فضایی سرپوشیده را دارید، می توانید از خانه نگاهی به برنامه های سالن های تئاتر و سینما در ازمیر انداخته و به تماشای آنها بروید.

 

 

ازمیر گردی

ازمیر گردی در روزهای بارانی

تست کردن غذاهای محلی

در هوای بارانی و جذاب ازمیر پیشنهاد میکنیم غذا های محلی ازمیر را امتحان کنید. برای این کار، نیازی به رفتن به منطقه چشمه نیست؛ شما می توانید با رفتن به رستوران های معروف واقع در کومرو در کمرآلتی (Kumur in Kemeralti)، هنگام قدم زدن سمت آلسانجاک چند صدف گرفته و آنها را نوش جان کنید یا در نانواییِ دُستلار (Dostlar)، در آلسانجاک بویوز (Boyoz)، و معروف ترین غذاهای تهیه شده با روغن زیتون در ازمیر را در یک رستوران ساحلی سفارش دهید.

 

بازدید از موزه های ازمیر

موزه‌ها، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر به شمار می‌روند. با تماشای این موزه‌ها می‌توان به خوبی متوجه روح هنری، علمی و فرهنگی شهر ازمیر شد. ازمیر به لحاظ تاریخی از اهمیت خاصی در کشور برخوردار است و مطمئنا، موزه‌های تاریخی این شهر حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند. پس بازدید از این موزه باستان شناسی، توصیه می کنیم از موزه مردم شناسی ازمیر نیز بازدید کنید که بواسطه باغی مشترک با موزه باستان شناسی، میزبان آثار زیبایی از صنایع دستی ازمیر می باشد. موزه های دیگری که می توانید در این شهر بازدید کنید عبارتند از: موزه انجمن نقاشی و مجسمه سازی ازمیر، موزه بازی و اسباب بازی های عمران باردان (Ümran Baradan)، موزه تاریخ و هنر ازمیر، موزه آتاتورک (Atatürk)، موزه موسیقی و گنجینه صدا، موزه TCDD مربوط به راه آهن دولتی، موزه دریانوردی اینجیرآلتی (İnciraltı)

رفتن به کنسرت

یکی دیگر از انتخاب های شما در روز های بارانی شهر ازمیر رفتن به کنسرت است. شمابه راحتی می توانید کنسرتی مطابق سیلقه موسیقی و علاقه خود پیدا کرده و را به رفتن و تماشای آنها بپردازید. از این رو در در مرکز هنری İsmet İnönü و مرکز هنری Ahmet Adnan Saygun، اولین سالن کنسرت استاندارد ترکیه در کلاس جهانی، می توانید به ارکستر سمفونیک ایالتی ازمیر گوش دهید. مرکز هنری Hikmet Şimşek نیز مکانی است که دوستداران موسیقی جاز باید حتما از آن دیدن کنند. همچنین، شما می توانید به گروه های موسیقی پاپ و راک که عصرها در بسیاری از کافه های واقع در آلسنجاک اجرا می کنند، گوش کنید.

ازمیر گردی

ازمیر گردی در روزهای بارانی

رفتن به حمام ترک

در هوای سرد و بارانی ازمیر برای گرم شدن و لذت بردن از این هوا به حمام ترکیه پناه برد. این حمام های تاریخی که حتی رفتن به آنها از دوران عثمانی تا به امروز، یک تجربه عالی در زندگی است، عبارتند از: علی بِی (Ali Bey)، چوکور (Çukur)، چی وی جی (Çivici)، کادی (Kadı)، هُش گُر (Hoşgör)، نمازگاه (Namazgah)، تِوکیف پاشا (Tevfik Pasha)، و ایستانکوی (İstanköy).

2 نظر

  1. Mohsen

    در می گوید:  

    چگونه می توان از ازمیر به چشمه رفت؟

دیدگاه ها غیرفعال می باشد.