اخبار

نمایشگاه کتاب ازمیر

نمایشگاه کتاب ازمیر

آنچه در صفحه فستیوال کتاب در ازمیر میخوانید:

فرهنگ کتابخوانی در ترکیه

فرهنگ کتابخوانی در ترکیه به عنوان یک جزء اساسی از تاریخ و فرهنگ این کشور، تاثیر بسزایی در توسعه فکری و اجتماعی جامعه داشته است. از زمانهای قدیم، کتابخوانی در ترکیه به عنوان یکی از عناصر اصلی تربیت و تعلیم در خانواده‌ها و مدارس تلقی می‌شده است. از طرف دیگر، دولت ترکیه نیز همواره به ترویج فرهنگ کتابخوانی اهمیت ویژه‌ای داده است و برنامه‌ها و اقداماتی را برای تشویق مردم به خواندن کتاب‌ها و اثرات فرهنگی، تاریخی و ادبی آنها اجرا کرده است.

دولت ترکیه از طریق آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و گردشگری، کتابخانه‌ها، رسانه‌ها و سایر سازمان‌های فرهنگی و آموزشی، برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی را برای ترویج کتابخوانی اجرا می‌کند. این برنامه‌ها شامل تشویق به خواندن کتاب‌های فارسی و بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های کتاب، تشویق به نوشتن و انتشار کتاب‌های جدید، ایجاد کتابخانه‌های عمومی و مدارس، توزیع رایگان کتاب‌ها در مدارس و جوامع مختلف و … می‌شود.

فرهنگ کتابخوانی در ترکیه اثرات بسزایی در توسعه فردی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته است. این فرهنگ باعث افزایش دانش و آگاهی افراد، توسعه فکری و خلاقیت، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی، تقویت زندگی اجتماعی و ارتقاء سطح تحصیلات و مهارت‌های اجتماعی شده است.

با وجود توجه و تلاش‌های زیاد دولت و سازمان‌های فرهنگی و آموزشی، همچنان چالش‌هایی در راه ترویج فرهنگ کتابخوانی در ترکیه وجود دارد. از جمله این چالش‌ها می‌توان به کاهش علاقه به خواندن کتاب‌های چاپی به دلیل استفاده گسترده از رسانه‌های دیجیتالی، کاهش زمان اختصاص داده شده به کتابخوانی در جامعه، و عدم دسترسی آسان

فرهنگ کتابخوانی در ترکیه

نمایشگاه کتاب ازمیر

نمایشگاه کتاب ازمیر هر ساله در  ماه آوریل برگزار می شود. IZKITAP – نمایشگاه کتاب ازمیر، امسال به میزبانی شهرداری کلان شهر ازمیر و با همکاری İZFAŞ و SNS Fuarcılık، بین 19 تا 28 آوریل 2024 با خوانندگان در Kültürpark برگزار خواهد شد. نمایشگاه کتاب ازمیر ورودی آن رایگان خواهد بود، می توانید بین ساعت 10:00 تا 21:00 از آن جا بازدید کنید.

فستیوال کتاب ازمیر با حضور نزدیک به 350 انتشارات، نزدیک به 50 کتاب فروش دست دوم و ده ها موسسه برگزار می شود. این نمایشگاه میزبان یک نشست ادبی در ارتباط با طبیعت خواهد بود که در تمام مناطق کولتورپارک از لوزان تا 26 اوت، از Kaskatlı Havuz تا Basmane و تئاتر روباز آتاتورک گسترش خواهد یافت.

Izkitapfest نه تنها برای خرید کتاب، بلکه با مصاحبه، کنسرت، مسابقات و جلسات امضا به یک جشن فرهنگی کامل برای بازدیدکنندگان خود تبدیل خواهد شد. نویسندگان، شاعران، تصویرگران، روزنامه‌نگاران و بیش از 800 نام مهم دنیای ادب تجربیات خود را با بیش از هزار رویداد و مصاحبه با امضا به اشتراک خواهند گذاشت.

سازمان‌های غیردولتی و نویسندگان درون این سازمان‌ها نیز با خوانندگان و کتاب‌دوستان خود از ازمیر در یک منطقه ویژه سازمان‌دهی شده دیدار خواهند کرد. یک حراج ویژه کتاب نیز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد که با خیابان کتابفروشی دست دوم خود میزبان بزرگترین فروشگاه کتاب دست دوم ترکیه نیز خواهد بود.

نمایشگاه کتاب ازمیر

نام های مهم ادبیات در نمایشگاه کتاب ازمیر حضور دارند!

در این نمایشگاه صدها نویسنده، شاعر و تصویرگر ارزشمند از طریق جلسات امضا و مصاحبه با خوانندگان خود گرد هم می آیند. مانند احمد اومیت، احمد تلی، آیشه کولین، بوکت اوزونر، کنان تان، چاغان ایرماک، ماهیر اونسال اریش، مته کان کاینار، ماین سوگوت، موراتان مونگان، مورات منتهش، سایگی اوزتورک، سما کایگوسوز، سرهان ارکر ساریکایا با خوانندگان خود در این نمایشگاه دیدار خواهند کرد. انتظار می رود صدها هزار نفر از دوستداران کتاب به مدت 10 روز از این نمایشگاه بازدید کنند.

Izkitapfest همچنین بزرگترین نمایشگاه کتاب خواهد بود که در فضای باز برگزار می شود. این نمایشگاه تجربه جشنواره ای را ارائه می دهد که در آن نه تنها می توانید کتاب خرید کنید یا از نویسندگان مورد علاقه خود امضا بگیرید، بلکه به عنوان یک خانواده در آن شرکت کنید، اوقات خوشی داشته باشید، یاد بگیرید و با هم سرگرم شوید. رویدادهای ویژه 23 آوریل روز حاکمیت ملی و روز کودک نیز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد. به مدت 10 روز؛ بسیاری از نمایش ها و رویدادهای مختلف مانند کنسرت برای کودکان، قصه گویی، مسابقه و پانتومیم نیز در این نمایشگاه برگزار می شود.

چرا در نمایشگاه کتاب ازمیر ترکیه شرکت کنیم؟

  • شما می توانید کتاب ها و انتشارات مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • شما می توانید در رویدادهایی مانند گفتگو، پنل و رسیتال شرکت کنید.
  • می توانید با نویسندگان داخلی و خارجی مورد علاقه خود ملاقات کنید و کتاب های خود را امضا کنید.
  • شما می توانید نوآوری های صنعت را از نزدیک دنبال کنید.
  • می توانید به ده ها نشریه ملی و بین المللی دسترسی داشته باشید.
  • در نمایشگاه کتاب İZKİTAP İzmir می توانید همه چیز درباره کتاب ها و نشریات را بیابید.
شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص زمانبندی، نحوه برگزاری و برنامه نمایشگاه کتاب شهر ازمیر از لینک زیر اقدام فرمایید.

برای دریافت مشاوره با مشاوران خبره ما در تماس باشید

مشاوران مجموعه توران ازمیر همواره همراه شما هستند تا در انتخاب بهترین تصمیم ها همراه شما باشند.