اخبار

حضور نیم میلیون ایرانی در وان ترکیه

حضور نیم میلیون ایرانی در وان ترکیه!

سلام! وان در ترکیه ، بزرگترین مرز با ایران را به خود اختصاص داده است.وان، به ویژه در فصل تابستان، هزاران گردشگر ایرانی را در شهرش میزبانی می‌کند که پر شدن ظرفیت هتل ها در شهر توسط توریست های ایرانی وتعامل‌های آنها با مغازه‌داران باعث خرسندی آنان می‌شود.

امسال هم فقط طی هفت ماهه اول سال ۲۰۲۳تعداد ۵۰۰ هزار گردشگر وارد شده است. فوزی چلیکتاش، معاون هیات مدیره اتاق بازرگانی و صنعت وان، گفت که در امسال حدود ۴۱۸ هزار گردشگر ایرانی از مرز کاپیکوی در شهرستان سرای به ترکیه وارد شده‌اند.

او درباره اهمیت مرز کاپیکوی در توسعه تجارت مرزی با ایران و همچنین گردشگری نیز صحبت کرد. چلیکتاش اضافه کرد: “در ماه ژوئیه، کاپیکوی، ششمین مرز پرتردد کشور شد. این آمار ما را خوشحال کرد. باز بودن مرز برای عبور و مرور /۲۴ ساعت در روز و ۷ روز در هفته، این موضوع را مثبت تأثیر می‌گذارد.

در سال گذشته، تعداد ورودی‌های ما حدود ۲۹۰ هزار بود، اما امسال بالغ بر ۴۱۸ هزار عبور وجود دارد. این یک آمار بسیار مهم است. مرز کاپیکوی، دروازه خدمت رسانی مرزی ترکیه در شرق این کشور است.” طرف ایران نیز رکورد زده است. مرز رازی در طرف ایران در رتبه اول قرار دارد.

و این برای ما خیلی مهم است. این چیزی است که همیشه می‌گویم، کاپیکوی، رگ اصلی اقتصادی وان است. این ممکن است به عنوان عروق اقتصادی ترکیه قلب وان شناخته شود. هزاران نفر از هموطنانمان در این بخش مشغول به کارند. درآمد گردشگری عمدتاً یک درآمد توزیع شده است. علاوه بر این، باز شدن کاپیکوی برای عبور و مرور شاخصه حرکتی جدیدی به وان خواهد داد. این به اقتصاد استان ارزش افزوده قابل توجهی خواهد داشت.