اخبار

پیشرفت چشمگیر ترکیه در عرصه صادرات فناوری اطلاعات

​​​​​​​ایلخان باغ‌اورن، عضو هیئت مدیره گلوبال تلکام در کنگره جهانی موبایل در بارسلون در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی با اشاره به پیشرفت چشمگیر ترکیه در عرصه صادرات فناوری اطلاعات اظهار داشت: برخی از محصولات 5G که روی آنها کار می‌کنیم آماده هستند و برخی تا ابتدای سال 2023 آماده خواهند شد.

وی افزود: صادرات فناوری اطلاعات ترکیه در حال حاضر حدود 2 تا 3 میلیارد دلار در سال است؛ هدف ما این است که این میزان را (با صادرات 5G) سه برابر کنیم.

باغ‌اورن با بیان اینکه آنها در حال کار بر روی همه سیستم‌هایی هستند که در زیرساخت‌های 5G مورد استفاده قرار می‌گیرند، تاکید کرد: پس از ارائه پشتیبانی کافی، هدف ما حداقل 50 درصد از بازار ترکیه است؛ بر اساس تعهد، 45 درصد خرید باید از تولیدکننده داخلی باشد. ما حداقل 50 درصد از این را هدف داریم. بنابراین 1.5 تا 2 میلیارد دلار گردش مالی داخلی و جایگزین واردات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 175 اپراتور در دنیا از 5G استفاده می‌کنند و این رقم تا پایان امسال به 250 خواهد رسید. 5G از چهار بخش تشکیل شده، نسخه اول در حال حاضر در حال اجرا است. این نسخه اول خدمات 5G را با افزودن برخی نوآوری‌ها به G 4.5 ارائه می دهد. نسخه 5G که بازدهی باورنکردنی به کارخانه‌ها می‌دهد، جراحی‌های از راه دور انجام می‌گیرد و خودروهای خودران را فعال می‌کند. استانداردهای آنها در سال های 2023-2024 نوشته خواهد شد. تا سال 2024 طول می کشد تا استانداردهای آنها نوشته و به بازار عرضه شود.

بارسلون/خبرگزاری آناتولی