ساحل ها

ساحل ازمیر

سواحل ازمیر

شنیدن صدای موج دریا، لمس کردن شن‌های خیس، بوی ماهی و جریان زنده آب، رطوبت و گرمای لطیف آفتاب را تنها می‌توان در یک ساحل زیبا تجربه کرد. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه علاوه بر اماکن تاریخی و مناطق تفریحی، دارای سواحل زیبا و بکری است که شما را جهت تجربه یک حس ناب و خاص همراهی می‌کند.

سواحل ازمیر تنوع بسیار زیادی دارند که هر شخصی را با هر سلیقه و انتظاری راضی نگه می‌دارد، اگر از ساحل انتظار آرامش دارید، می‌توانید به ساحل زیبای سفر حیصار سفر کنید. اما اگر انتظار شلوغی و تفریحات هیجان‌انگیز دارید، بهتر است به ساحل شلوغ آلاچاتی سفر کنید.

ما در این مطلب معروف‌ترین و محبوب‌ترین سواحل شهر ازمیر را برای شما بررسی کرده‌ایم که در هنگام سفر بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام ساحل مناسب علاقه‌مندی‌ها و انتظارات شماست. در ادامه همراه ما باشید تا با تصمیمی آگاهانه بیشتر از تعطیلات و سفر خود لذت ببرید.

معروف‌ترین و زیباترین سواحل ازمیر ترکیه

شهر ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است. این شهر زیبا در ساحل دریای اژه و در منطقه غربی کشور ترکیه قرار دارد. این شهر تاریخی مملو از آثار باستانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند که با مناطق تفریحی و سواحل زیبایی که دارد اوقات خوشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

دلایل زیادی وجود دارد که شما قانع شوید به ازمیر سفر کنید، اما یکی از مهم‌ترین این دلایل سواحل زیبای این شهر زیبا و شلوغ است. شما می‌توانید در شهر ازمیر، علاوه بر بازدید از آثار تاریخی در سواحل زیبای آن قدم بزنید و از دیدن دریا لذت ببرید. در ادامه زیباترین و معروف‌ترین سواحل ازمیر را به شما معرفی می‌کنیم.

از سفر به سواحل ازمیر لذت ببرید

ساحل زیبای سفر حیصار ازمیر

ساحل سفر حیصار یکی از زیباترین و آرام‌ترین سواحل ازمیر است. این ساحل یکی از بی‌نظیرترین مقاصدی است که گردشگران و مسافران آن را انتخاب می‌کنند. سفر حیصار اولین شهر ترکیه بود که لقب Cittaslow  را دریافت کرد، این اصطلاح به معنی “شهر آهسته” است.

در سال 1999 اتحادیه‌ای از شهرداری‌ها تاسیس شد که هدفشان حفاظت از غذاهای محلی، معماری محلی، سنت‌ها و صنایع دستی مناطقی است که ممکن است در معرض یکنواختی و مدرن شدن قرار بگیرند. منطقه سفری حصار یکی از مناطقی است که تحت نظر این اتحادیه توانسته بافت و محیط آرام خود را حفظ کند.

خط ساحلی سفر حیصار حدود 50 کیلومتر است که 9 ساحل عمومی در آن قرار دارد. این 9 ساحل همگی دارای پرچم آبی هستند و از نظر تعداد پرچم‌هایی که در ساحل ترکیه قرار دارد، این ساحل توانسته رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

سواحلی مثل بنگیلر، آکاجار، باهایدر و آغاجی از بهترین سواحل این منطقه یعنی سفری حیصار هستند. گردشگران می‌توانند از آرامش و تفریحات آبی که در این سواحل وجود دارد نهایت لذت را ببرند. علاوه بر ساحل‌های زیبا این منطقه دارای شهر باستانی تئوس نیز هست.

در سفر حیصار آثار باستانی فراوانی مثل معبد دیونیسوس، آگورا، بندر، تئاتر و آب انبار وجود دارد که شما می‌توانید در زمان سفر به آنجا از این آثار برجسته بین‌المللی نیز دیدن کنید. از دیگر جذابیت‌های سفری حیصار می‌توانیم به خانه‌های عجیب و غریب با پنجره‌های خلیج (Cumbali) سیغاجیک اشاره کنیم.

در ساحل اوقات خوشی را سپری کنید

ساحل زیبای اورلا در شهر ازمیر

شهر ساحلی اورلا یکی دیگر از مناطق سواحل ازمیر است که جذابیت‌ها فراوانی را به خود اختصاص داده است. خط ساحلی اورلا حدود 40 کیلومتر است که طبیعت بکر و زیبای آن هر کسی را شگفت زده می‌کند، اما شهرت اصلی این شهر دلنشین به خاطر ساکنین صمیمی، رستوران‌ها، خلیج‌های بکر و هوای پاک و تازه است.

علاوه بر خلیج‌ها و سواحل باشکوه این منطقه شما می‌توانید از جزیره کارانتینا نیز دیدن کنید. خیابان هنر این شهر ساحلی برای خرید سوغاتی بسیار مناسب است و همچنین شما می‌توانید از آثار باستانی این شهر مثل شهر باستانی کلازومنای، موزه روغن زیتون کوستم، دهکده تاریخی بارباروس و دهکده بادملر، بازار مالگاکا و ده‌ها جای زیبا و تاریخ دیگر دیدن کنید.

شهر ساحلی اورلا در نزدیکی مناطق توریستی مثل ساحل چشمه، سفر حیصار و کارابورون قرار دارد و شما با سفر این منطقه می‌توانید به راحتی از مناطق گفته شده هم دیدن کنید. اورلا در شهر ازمیر سواحل و خلیج‌های آرام بسیاری دارد که عمدتا فقط مردم محلی به آن رفت و آمد می‌کنند.

از جمله این سواحل می‌توان به ساحل‌های آلتینکوی، دمیرسیلی، ملنگه، دنیز یلدیزی و خلیج بدروم نیز اشاره کرد و در ناحیه شمالی می‌توان به ساحل چشملتی، جزیره یاسیکا، ساحل دریای شن، ساحل اوزبک آککام و ساحل گلباغچه نیز اشاره کرد. شما می‌توانید در این مناطق بکر و آرام اوقات خوشی را به همراه هم سفران خود تجربه کنید.

ساحل آلاچاتی ازمیر

در میان شناخته شده‌ترین مقاصد تعطیلات ازمیر ساحل آلاچاتی است. این ساحل به یکی از زیباترین و معروف‌ترین سواحل ازمیر یعنی ساحل چشمه متصل است، اما به تنهایی به عنوان یک مرکز تفریحی بسیار محبوب شناخته می‌شود.

ساحل آلاچاتی محبوب‌ترین ساحل در میان گردشگران است و این محبوبیت نه تنها برای مسافران وجود دارد، بلکه اهالی و بومی‌های خود ترکیه هم به این ساحل بسیار علاقه‌مند هستند. شب‌ها در ساحل آلاچاتی بسیار زنده است و مردم از سرتاسر دنیا در شب‌ها در این ساحل جمع می‌شوند و به تفریح و خوش گذرانی می‌پردازند.

خیابان‌های عجیب و غریب، خانه‌های سنگی پوشیده از گل شمعدانی بر زیبایی‌های این شهر دوست داشتنی را دو چندان می‌کند.  اغراق آمیز نیست اگر بگوییم که زیباترین سواحل ازمیر در شهر آلاچاتی قرار دارد. خلیج کلئوپاترا و خلیج دلیکلی از جمله سواحل زیبایی هستند که می‌توانیم نام ببریم.

دریای زیبای آلاچیتی پایتخت موج سواری ترکیه است که یک دوره از مسابقات جهانی موج‌سواری در آلاچاتی برگزار شد.

نمونه‌ای از ساحل‌های کوهستانی ازمیر ترکیه

ساحل پیرلانتا ازمیر

یکی از بهترین سواحل ازمیر برای موج سواری ساحل پیرلانتا است که به ساحل الماس هم معروف است. این دریای آبی بی‌کران همیشه موج‌های بلند به همراه بوزش باد شدید دارد. پیرلانتا در 10 کیلومتری ساحل چشمه قرار دارد و شما با سفر به سواحل چشمه می‌توانید از این ساحل زیباهم دیدن کنید.

نام الماس این ساحل از شن‌های همیشه درخشان آن الهام گرفته شده است. این ساحل به طور کلی مقصدی مناسب برای موج‌سواران و بادبادک بازان است. هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای موج‌سواران حرفه‌ای به این ساحل زیبا سفر می‌کنند.

ساحل آلتینکوم ازمیر

تصور کنید که تماشای شن و ماسه‌های فراوان و طلایی که موج آب آن‌ها را نوازش می‌کند، چقدر می‌تواند زیبا و لذت ‌بخش باشد. شن‌های این ساحل زیبا به شن طلایی (Golden Sand) معروف است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

ساحل زیبای آلتینکوم در 10 کیلومتری شهر چشمه قرار دارد که بادهای شمالی که از دریای آزاد در آن می‌وزد فضایی رویایی را به وجود می‌آورد. این بادهای شمالی باعث شده‌اند که دمای آب این منطقه در مقایسه با سواحل چشمه کمتر باشد.

زمانی که دمای هوا به شدت بالا می‌رود و گرما غیر قابل تحمل می‌شود، فرو رفتن در این آب‌های خنک می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، خورشید در این منطقه از دریا گرمای بسیار لذت بخشی دارد.

ساحل ماوی کوی ازمیر

یکی از زیباترین سواحل ازمیر ساحل ماوی کوی است. آب‌های این ساحل بسیار تمیز و شفاف است، به همین دلیل با نام ساحل آکواریوم هم شناخته می‌شود. اگر با قواصی مشکل دارید، ولی علاقه‌مند هستید که زندگی زیر آب را ببینید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به این ساحل زیبا سفر کنید. شما می‌توانید به راحتی از سطح آب زیر دریا و ماهی‌های رنگارنگ را تماشا کنید.

تعطیلات خود را در کنار دریا سپری کنید

خلیج فیروزه‌ای در ساحل ماوی کوی قرار دارد که برای بازدید از آن باید حتما از تورهای قایقی که در دسترس هستند کمک بگیرید و به داخل آب بپرید تا بتوانید از تماشای فیروزه‌ها لذت ببرید.

ساحل آیورگی کویو ازمیر

یکی از محبوب‌ترین مناطق شهر چشمه، برای تفریحات و سرگرمی‌های تابستانی ساحل مفرح آیورگی کویو است. در این ساحل کلوپ‌های ساحلی زیادی قرار داده شده است که در آن‌ها مهمانی‌های شادی در هنگام غروب آفتاب برگزار می‌شود.

در این منطقه قسمت‌های علف‌پوش زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها قدم بزنید و دراز بکشید، در اطراف ساحلی آیورگی کویو مناطق علف‌پوش زیادی وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها دراز بکشید و آفتاب بگیرید. آفتاب این منطقه برای برنزه کردن پوست بسیار مناسب است.

قسمت‌هایی از این ساحل ساکت‌تر و آرام‌تر است، این قسمت‌ها برای کسانی که دوستدار آرامش هستند و می‌خواهند از فضای ساکت کنار دریا استفاده کنند، بسیار مناسب است.

ساحل کوکورال ازمیر

یکی از سواحل ازمیر، ساحل کوهستانی کوکورال است که در یک منطقه شهری و در میان کوه‌ها قرار دارد. کوه‌های اطراف این ساحل منظره زیبا و شگف‌انگیزی را به وجود آورده است. خط ساحلی این ساحل بسیار وسیع است که با آب‌های کریستالی و ماسه‌های ریز قهوه‌ای در هم آمیخته شده است.

ورودی آب بسیار صاف است که شما می‌توانید به راحتی در میان آب‌ها قدم بزنید و لذت ببرید. ساحل کوکورال برای گردشگران، مسافران، افراد مسن و کسانی که عاشق استراحت‌اند بسیار مناسب است و هرکسی را با هر سلیقه و انتظاری راضی می‌کند.

این ساحل تا حدی شلوغ است ولی چون خط ساحلی وسیعی دارد شما می‌توانید به راحتی در آن ه تفریح بپردازید. استفاده از این ساحل رایگان است و امکاناتی مثل صندلی و چتر، رستوران ساحلی، رختکن، حمام، سرویس بهداشتی در آن وجود دارد.

همچنین شما می‌توانید از تفریحات آبی مثل جت اسکی و کاتاماران که در این ساحل برقرار است، بی هایت لذت ببرید. والیبال ساحلی، آفتاب گرفتن و شنا از دیگر تفریحات این ساحل  زیبا است.

نمایی زیبا از سواحل ازمیر ترکیه

ساحل آلیشا ازمیر

از میان سواحل ازمیر ساحل آلیشا محبوبیت زیادی را در میان بومیان دارد و گردشگران زیادی برای تفریح به این ساحل می‌آیند. راه‌های دسترسی به این ساحل بسیار آسان است و هرکسی می‌تواند خود را به آن برساند. به همین دلیل در روز‌های شلوغ بسیار شلوغ می‌شود.

اگر می‌خواهید به ساحلی آر ام بروید و از آرامش دریا و صدای آب لذت ببرید، توصیه می‌کنیم که این ساحل را انتخاب نکنید. آفتاب این ساحل بسیار دلنشین است و هر موق به آن سر بزنید می‌بینید که افراد زیادی در حال آفتاب گرفتن هستند. همچنین شما می‌توانید از تفریحات آبی این ساحل بسیار لذت ببرید.

ساحل مندرس ازمیر

در بخش جنوبی شهر ازمیر ساحل زیبای مندرس قرار دارد. این ساحل مساحتی نزدیک به 43 کیلومتر دارد. سالانه شهروندان بومی و گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا برای استفاده از امکانات و تفریحات دریایی این ساحل، به این منطقه سفر می‌کنند.

ساحل مندرس تنها یک ساحل تفریحی و سرگرم کننده نیست، این ساحل زیبا دارای پیشینه تاریخی است که شما می‌توانید با سفر به این منطقه علاوه بر ساحل از مناطق تاریخی نیز دیدن کنید.

ساحل گومولدور ازمیر

یکی دیگر از سواحل ازمیر ساحل زیبای گومولدور نام دارد. این ساحل به خاطر درختان نارنگی‌های ساتسومایی که دارد بسیار معروف شده است. این درختان سبز و بزرگ چشم‌انداز زیبایی را برای مسافران و گردشگران به وجود آورده است.

ساحل گومولدور خیلی به فرودگاه عدنان مندرس نزدیک است، به همین دلیل گردشگران زیادی برای گذراندن اوقاتی خوش به آنجا می‌روند. از تفریحات این ساحل می‌توانیم به ماهیگیری، شنا و بازی‌های آبی اشاره کنیم.

ترکیه و سواحل زیبای آن

کلام پایانی

شهر زیبای ازمیر یکی از شهرهای شلوغ ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. این شهر بزرگ و شلوغ سومین شهر بزرگ ترکیه لقب گرفته است که علاوه بر آثار باستانی‌های تاریخی، بازارها، مناطق تفریحی و پارک‌های بزرگ دارای سواحل زیبا و بکری است.

با شروع تعطیلات کسانی که قصد سفر به مناطق تفریحی را دارند ترجیح می‌دهند به شهری سفر کنند که حتما دریا داشته باشد. انتخاب سواحل ازمیر برای گذراندن یک تعطیلات دریایی در کنار خانواده عاقلانه‌ترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید.

سواحل متنوع و زیبای این شهر دوست داشتنی تمام انتظارات شما را برآورده می‌کند. بازی‌های دریای، جت اسکی، شنا در آب‌های آزاد، شرکت در کلوپ‌های رقص، ماهیگیری، قدم زدن در آرامش، دیدن ماهی‌های رنگی و زیبا و حمام آفتاب گرفتن از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانید در این سواحل تجربه کنید.

فراموش نکنید که هر ساحلی را که برای وقت گذراندن انتخاب می‌کنید باید متناسب با روحیات شما باشد، به همین دلیل لازم است که از ویژگی‌های ساحل‌های زیاد این شهر بزرگ آشنا شوید تا بتوانید درست‌ترین تصیمیم را بگیرید.

همچنین فراموش نکنید که شما می‌توانید پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.