توران ازمیر - مشاوره خرید ملک در ازمیر و سرمایه گذاری در ترکیه

جدیدترین خبرهای دنیای املاک

شهر استانبول | استانبول ترکیه | شرایط زندگی در اسانبول ترکیه | توران ازمیر

معرفی شهر استانبول

معرفی شهر استانبول

  • تاریخچه استانبول
  • صنعت گردشگری
  • حمل و نقل استانبول
  • فرودگاه های استانبول 
  • موقعیت جغرافیایی استانبول
  • مراکز خرید استانبول
  • رستوران ‌های استانبول
  • غذا و نوشیدنی در شهر استانبول
  • جشنواره های رسمی در استانبول
  • مراکر مذهبی و گردشگری استانبول
  •  هتل های استانبول
  • آب و هوای استانبول

معرفی شهر استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه است و در حالیکه پایتخت این کشور آنکارا است استانبول به نوعی مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه است. ازمیر هم پس از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود.

استانبول شهری با تاریخ ۲۵۰۰ ساله است که در جهان باستان با نام قسطنطنیه شناخته می‌شد. این شهر از لحاظ جغرافیایی به گونه‌‌ای‌ است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگرش در قاره اروپا قرار دارد.

این دو بخش توسط پل معروف بسفر به یکدیگر متصل می‌‌شوند و از همین رو ، آن را پلی میان دو قاره نیز می‌نامند.

این پل به زبان ترکی استانبولی بو‌عاز کوپرو یا پل  گلو نامیده می‌شود

Boğaz Köprüsü

استانبول پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است که جمعیتی برابر با ۱۵.۶۰۰.۰۰۰  نفر دارد. این شهر به دلیل جاذبه‌های متنوع و خدمات قابل توجه گردشگری‌اش، خصوصا در قرن بیست و یکم با استقبال زیاد گردشگران خارجی مواجه شد.

این وضعیت به نوبه خود باعث شد تا استانبول در سال ۲۰۱۰ پایتخت فرهنگی اروپا نام بگیرد و طی چندین سال متوالی، در میان محبوب‌ترین و پربازدیدترین شهرهای گردشگری جهان قرار بگیرد.

..| اگر می خواهید شهر ازمیر را بهتر بشناسید اینجا کلیک کنید |…
معرفی شهر استانبول

درباره استانبول بیشتر بدانیم

تاریخچه استانبول

تاریخچه شهر استانبول بسیار پیچیده و سخت بوده، زیرا در گذشته حوادث و اتفاقات زیادی در این شهر رخ داده است.

 امپراتوری‌‌های بزرگی از جمله، ایران، روم و عثمانی و حتی یونان در آن حکومت کرده‌‌اند.

شهر استانبول یا همان کنستانتین در سال ۶۶٧ قبل از میلاد توسط یونانی‌ها بنا شد. به دلیل افتخار پادشاهی، نام این شهر را بیزانتیوم گذاشتند

 چندی بعد، جنگ‌هایی بین امپراتوری ایران در دوره هخامنشی، داریوش بزرگ و حکومت یونانیان در گِرفت که نتیجه این جنگ‌ها پیروزی ایران بود.

بیزانس یا همان استانبول تا سال ١٩۶ میلادی تحت سلطه ایرانی‌ها بود. اما ایران، بعدها توسط رومی‌ها  مغلوب شد و این شهر به دست رومیان افتاد.

در سال ٣٣۰ میلادی امپراتوری  روم شهر بیزانتیوم را به عنوان پایتخت روم شرقی انتخاب کرد و نام آن را روم جدید گذاشت. کمی بعد این شهر قسطنطنیه (کنستانتینوس) نامیده شد.

سال ١۴۵٣ میلادی

در سال ١۴۵٣ میلادی سلطان محمد دوم فاتح، قسطنطنیه را  با شکست رومیان فتح کرد. شلیک توپی که سبب شد دیواره‌های قسطنطنیه را تخریب کند، حفره بزرگی را ایجاد کرد که همین امر سبب شد ترک‌ها به داخل شهر آمده و رومیان را شکست دهند.

بعدها این حفره به توپکاپی معروف شد. سلطان محمد فاتح این شهر را به عنوان پایتخت سوم امپراتوری عثمانی برگزید.

سلطان محمد فاتح در دوره سلطنت خود به سینان آغا معمار معروف آن دوره دستور داد تا مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، بازار استانبول، مدارس، حمام‌ها و بناهای مهم دیگری را با سبک معماری خاص اسلامی و عثمانی بسازد.

سال‌ها بعد، در سال ١٩٢٣ هنگام تشکیل جمهوری کشور ترکیه، بنا به مسائل امنیتی و جغرافیایی، پایتخت از استانبول به آنکارا منتقل شد اما شهر استانبول موقعیت تجاری خود را از دست نداده و هنوز که هنوز است بزرگ ترین شهر ترکیه است.

صنعت گردشگری

یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی شهر استانبول، صنعت گردشگری آن است که با ماهی حدود ۱.۷ میلیون گردشگر یکی از شهرهای پر گردشگر در جهان است. (گردشگر سالیانه حدود ۲۰ میلیون نفر)

وجود جاذبه‌هایی همچون مسجد سلطان احمد، مسجد ایا صوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باعچه و … سبب شده تا این شهر برای گردشگران فوق‌العاده جذاب باشد.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، سالن‌های کنفرانس شهر استانبول از دیگر منابع درآمدی این شهر است.

برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی مهم در این شهر، آن را به بهشتی برای جلسات و رایزنی‌ها بدیل کرده است. نمایشگاه بین المللی آن ١۵۰۰۰۰ متر مربع مساحت داشته و بسیاری از جلسات و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها در این مکان برگزار می‌شود.

معرفی شهر استانبول

معرفی استانبول ترکیه

حمل و نقل در استانبول

سیستم حمل و نقل استانبول بسیار کارآمد است. شما می‌‌توانید از وسایل مختلفی چون مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی‌های زرد، تاکسی‌های آنلاین و انواع قایق و کشتی(واپورها) برای جابه‌جایی در شهر استفاده کنید.

 اما بهترین نکته برای مسافران استانبول استفاده از بلیت الکترونیکی یا استانبول کارت باشد که می‌توان با هزینه‌‌ای اندک آنها را تهیه کنید و در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی به جای پول نقد از این کارت استفاده نمائید،

توجه داشته باشید که رانندگان اتوبوس، تراموا و… از پذیرفتن وجه نقد سرباز می‌ زنند و بهتر است که استانبول کارت تهیه کنید.

البته در شهرهای بزرگ دیگر ترکیه هم سیستم کارتهای شهری فعال است از جمله در شهر ازمیر

درباره ازمیر کارت بیشتر بدانیم

معرفی استانبول

معرفی شهر استانبول

مترو استانبول

از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی که فوق‌العاده محبوب در این شهر می‌توان به مترو  اشاره کرد. مترو شهر هزار مسجد (لقلب استانبول) از ساعت ۶:١۵ صبح تا نیمه شب باز بوده و ٢ خط قطار شهری در آن مشغول به فعالیت هستند. این ٢ خط به هم متصل نیستند و در منطقه اروپایی و آسیایی استانبول تردد دارند.

قسمت آسیایی مترو به دلیل این که دسترسی به فرودگاه سابیها گوکچن ندارد مورد توجه گردشگران نیست. ایستگاه آکسارای مهم‌ترین ایستگاه مترو به شمار رفته چون به فرودگاه آتاتورک و فرودگاه صبیحه گوکچین نیز دسترسی دارد.

از این ایستگاه می‌توانید به میدان تکسیم و دیگر مناطق شهر، دستری آسانی داشته باشید.

اتوبوس و تاکسی استانبول

اتوبوس، تاکسی، تراموا از  دیگر روش‌های حمل و نقل عمومی در استانبول هستند. این وسایل حمل و نقل عمومی شما را به جای جای شهر استانبول می‌برند. در میان این وسایل حمل و نقل عمومی، تراموا بسیار مشهورتر است. تراموا شما را در ایستگاه‌های نزدیک به هم پیاده کرده و امکان دسترسی به تمام نقاط شهر را فراهم می‌کند.

تاکسی نیز برای حمل و نقل استفاده می‌شود که البته به دلیل هزینه بیشتر زیاد مورد توجه گردشگران استانبول نبوده است. تاکسی‌های استانبول هزینه‌ها را با لیر محاسبه می‌کنند، پس توصیه می‌شود حتما در بدو ورود به این شهر با خود میزانی لیر ترکیه مثلا ۱۰۰۰لیر داشته باشید.

ضمنا تاکسی‌های استانبول همگی مجهز به تاکسی‌متر هستند و کافیست شما در بدو سوار شدن و گفتن مقصد به آن‌ها فعال‌سازی تاکسی‌متر را گوشزد کنید.

همچنین اگر مقصد خود را روی گوگل مپز باز کنید و راننده ببیند که شما مسیر را می‌دانید احتمال ضایع شدن حق شما بسیار کمتر است.

البته لازم به ذکر است که مواردی اینچنینی (نگرانی از اضافه‌کردن کرایه تاکسی) درباره تاکسی‌ها در شهرهای دیگر مثل ازمیر ترکیه وجود ندارند و این قضیه بیشتر مختص استانبول است.

 

فرودگاه بین المللی آتاتورک

 این فرودگاه در سال ۱۹۲۴ میلادی در منطقه یشیل کوی شهر استانبول آغاز به کار کرده است. همچنین در ابتدای تاسیس نیز به همین نام خوانده می‌‌شد.

Yeşilköy Airport

تا اینکه در سال ۱۹۸۵ میلادی به افتخار نخستین رییس‌ جمهور و موسس جمهوری ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک تغییر نام داده شد. همچنین فرودگاه آتاتورک در سال ۲۰۱۵ با پذیرش بالغ بر ۶۰ میلیون نفر مسافر رتبه یازدهم، شلوغ‌‌ترین فرودگاه جهان از نظر ترافیک مسافری و رتبه دهم جهان را در بخش پایانه حمل و نقل بین‌المللی کسب کرده است.

همچنین عنوان سومین فرودگاه پرتردد اروپا را به همراه فرودگاه فرانکفورت آلمان پس از فرودگاه هیترو لندن‌، شارل دوگل پاریس به دست آورد.

فرودگاه آتاتورک در بخش اروپایی شهر استانبول و در فاصله ۲۴ کیلومتری از مرکز شهر به سمت غرب قرار دارد. برای دسترسی به فرودگاه آتاتورک می‌توان از خودرو یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد.

فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن

فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن پس از فرودگاه آتاتورک دومین فرودگاه بین المللی شهر استانبول است که به افتخار نخستین بانوی خلبان ترکیه به نام وی نامگذاری شده است.

تا پیش از سال ۲۰۰۷ میلادی فرودگاه آتاتورک تنها فرودگاه شهر استانبول به شمار می‌رفت، ولی به دلیل افزایش تقاضا برای سفرهای داخلی و خارجی دولت ترکیه با مشارکت مجموعه شرکت‌های لیماک ، گروه جی ام آر هند و شرکت فرودگاه‌‌های مالزی پروژه ساخت فرودگاه دوم استانبول را کلید زده و در سی و یکم ماه اکتبر سال ۲۰۰۹ افتتاح کرد.

در ابتدای راه‌اندازی ظرفیت ترمینال خارجی در حدود ۳ میلیون نفر و ظرفیت ترمینال داخلی در حدود نیم میلیون نفر در سال پیش‌بینی شده بود، ولی برخلاف پیش‌بینی‌‌ها در سال ۲۰۱۵ در حدود ۲۸ میلیون نفر مسافر در پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه به مقاصد مختلف جا به جا شدند.

همچنین فرودگاه سابیها گوکچن در سپتامبر سال ۲۰۱۰ از طرف کنگره جهانی خطوط هوایی ارزان قیمت در لندن عنوان بهترین فرودگاه جهان را کسب و موفق به دریافت جایزه شد.

فرودگاه سابیها گوکچن در بخش آسیایی شهر استانبول و در ۳۵ کیلومتری سمت جنوب شرقی شهر استانبول از مرکز واقع است. این فرودگاه نیز همانند فرودگاه آتاتورک دارای راه‌‌های دسترسی مختلفی از مرکز شهر است.

فرودگاه جدید استانبول

این فرودگاه که در حال حاضر به فرودگاه جدید استانبول، در حاشیه‌ بزرگترین شهر ترکیه، معروف است، در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ افتتاح بی سر و صدای خود در نود و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه را جشن گرفت و به طور محدود میزبان برخی پروازها بود.

تمامی پروازهای تجاری فرودگاه آتاتورک از  ۶ آوریل ۲۰۱۹ به فرودگاه استانبول منتقل شدند.

فرودگاه بزرگ استانبول در سال ۲۰۲۱ و در اوج زمان کرونا ۳۷ میلیون مسافر را جابجا کرد.

اما زمانی که فرودگاه بزرگ استانبول در سال ۲۰۳۰ کامل شود، می‌ تواند ۲۰۰ میلیون مسافر را در سال جابجا کند.

این فرودگاه در منطقه‌ای ۷۶۰۰ هکتاری در جنگ‌های دولتی ترکیه ساخته شده است.

پس از تکمیل شدن فرودگاه استانبول با پارکینگ‌‌هایی که حدود ۲۵۰ هزار اتومبیل را در خود جای می‌‌دهد. ظرفیت سالانه حدود 200 میلیون مسافر را خواهد داشت

از جمله امکانات دیگر این فرودگاه، سالن VIP، هتل، رستوران، پارکینگ‌‌های فضای باز و بسته‌ وسیع، بیمارستان و امکاناتی در خصوص حمل و نقل بار و تسهیل در انتقال مسافر است.

این فرودگاه درسال ۲۰۲۲ برترین و بهترین فرودگاه جهان معرفی شده است که این موضوع برای کشور ترکیه اعتباری بین‌المللی بالایی به ارمغان آورده است.

The Best Airports in the World: 2022 Readers’ Choice Awards
  1. Istanbul Airport (IST)
  2. Singapore Changi Airport (SIN) …
  3. Seoul Incheon International Airport (ICN) …
  4. Zurich Airport (ZRH) …
  5. Tokyo Haneda Airport (HND) …
  6. Abu Dhabi (AUH) …
  7. Hamad International Airport (DOH) …
  8. Dubai International Airport (DXB) …

موقعیت جغرافیایی استانبول

استانبول از لحاظ موقعیت جغرافیایی به وسیله تنگه بسفر به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود. این شهر از قسمت شمالی به دریای سیاه و از جنوب غربی به تنگه بسفر و سپس به دریای مدیترانه می‌رسد.

این دو قسمت شهر به وسیله یک پل بزرگ (بوعاز کوپرو) به هم متصل می‌شوند که بیش از ١۵ میلیون شهروند را به هم مرتبط می‌کنند.

۶۵ درصد شهروندان استانبول در قسمت اروپایی و ٣۵ درصد مردم در قسمت آسیایی زندگی می‌کنند.

معرفی استانبول

معرفی شهر استانبول ترکیه

مراکز خرید استانبول

مرکز خرید کانیون:

مرکز خرید ۴ طبقه  کانیون در منطقه اقتصادی ‏Levent‏ با مساحتی بالغ بر ۳۷۵۰۰ متر مربع و ۱۶۰ فروشگاه است.

این مرکز خرید جز اولین مراکز خرید استانبول می‌باشد و بهترین برندهای دنیا را در خود جای داده است.

‏ ‏مرکز خرید ‏Kanyon، در سال ۲۰۰۶ برنده  جایزه معماری نمای شهری شد. این مرکز خرید دارای معماری بسیار جذابی می‌باشد ولی از نظر قیمتی جز مراکز خرید گران قیمت به حساب می‌‏آید. ‏ ‏

مرکز خرید اولیوم:

مرکز خرید اولیویوم سال ۲۰۰۰ افتتاح شده است. در این مرکز خرید حدود ۱۳۰ مغازه وجود دارد و برندهای اروپایی و آمریکایی در آن شعبه دارند.

قیمت اجناس در این مرکز خرید مناسب است. روزهای میانی  هفته حدود ۲۵ هزار نفر از اولیویم دیدن می‌کنند . آخر هفته‌ها این رقم به حدود ۴۰ هزار نفر می‌ رسد که حدود ۱۰۰۰ نفر از آنها توریست و گردشگر هستند.

مرکز خرید فوروم استانبول :

یکی از محبوب‌‌ترین مراکز خرید در استانبول، فُوروم استانبول است. مرکز خرید فوروم موفق به کسب نشان استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ در میان مراکز معتبر خرید ترکیه شده.

وسعت فوروم بسیار زیاد است و شما می‌‌توانید انواع پوشاک در برندهای مختلف را پیدا کنید. معمولا برندهایی که در مرکز خرید فوروم شعبه دارند نسبت به شعبه‌های دیگرشان تکمیل‌ تر هستند و ممکن است مدل کفش، شلوار و پیراهنی را که در مغازه‌‌های دیگر همان برند پیدا نکردید در شعبه فوروم همان برندها پیدا کنید.

مرکز خرید استانبول مال :

استانبول‌ مال یکی از بزرگ‌‌ترین مراکز خرید ترکیه است که در آن می‌توانید نمایندگی انواع برندهای مطرح دنیا را در کنار برندهای ترک ببینید.

استانبول‌ مال تقریبا ۱۵۶ هزار مترمربع بوده و دارای ۳۵۰ مغازه با ویترین‌های زیبا از جدیدترین و عجیب‌ترین طراحی‌های روز دنیا است. بزرگ‌ترین مغازه نمایندگی Toyzz و کامل‌ترین اجناس برند Victoria Secret نیز در استانبول‌ مال وجود دارند.

مرکز خرید جواهر :

مرکز خرید جواهر در خیابان بیوکدره در منطقه شیشلی استانبول ترکیه قرار دارد. این مرکز در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۵ افتتاح شد و در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا بوده است.

این مرکز با مساحت ۶۲.۴۷۵ متر مربع یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است. مرکز خرید جواهر، ۶ طبقه و ۳۴۳ مغازه دارد که بعضی از آن‌ها برای اولین بار است که بعضی از برندهای بین المللی را در ترکیه ارائه می‌دهند.

در این مرکز به غیر از مغازه‌های مختلف و اجناس متنوع، امکانات تفریحی و سرگرمی بسیاری هم وجود دارد.

شهر استانبول | استانبول ترکیه | شرایط زندگی در اسانبول ترکیه | توران ازمیر

معرفی استانبول

رستوران ‌های استانبول

مگر می‌شود به استانبول سفر کرد و از غذاها و شیرینی‌جات خوشمزه‌اش نخورد و نچشید؟

در این شهر همان‌طور که جاذبه‌هایی رنگارنگ وجود دارد، رستوران‌های متفاوتی نیز وجود دارد که از یکدیگر متمایز هستند.

رستوران‌‌های استانبول یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌ های این شهر زیبا است. آن‌ قدر متنوع و جذاب هستند که نمی‌‌دانید کدام را انتخاب کنید. ما در این بخش به تعدادی از رستوران‌های معروف این شهر اشاره می‌کنیم.

مطب وبسایت‌ ما درباره بهترین رستوران‌های ازمیر ترکیه را بخوانید

رستوران نصرت :

رستوران نصرت استانبول، رستورانی معروف و مشهور در استانبول است که شهرت جهانی دارد.

اولین شعبه رستوران نصرت در استانبول در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد که در محله اتیلر و خیابان اتیلر نیسپتیه افتتاح شد.

رستوران نصرت در یکی از لوکس‌ترین خیابان‌های استانبول قرار دارد که بخاطر طعم متفاوت غذا، کیفیت عالی و بی‌نظیر و همچنین سلامت مواد اولیه غذاها و نوشیدنی‌ها، جزو گران‌ترین رستوران‌های استانبول به شمار می‌آید.

این رستوران در استانبول در حال حاضر ۵ شعبه دارد و شعب دیگر این رستوران در شهرهای آنکارا ، بدروم، مارماریس، دوحه قطر،ابوظبی، دوبی، نیویورک و میامی قرار دارد.

دلیل اصلی موفقیت کنونی این رستوران هم به مالک جنجالی آن نصرت  برمی‌‌گردد که یک اینفلوئنسر اینستاگرامی معروف با نمایش خاص نمک‌ریختن روی غذاهایش است.

نصرت گوکچه متولد ۱۹۸۳ میلادی در یک خانواده بسیار معمولی کرد در ارزروم ترکیه به دنیا آمد. او تا سال ششم درس خواند و سپس برای کار به استانبول آمد و شاگرد قصاب شد!

رستوران نیکول :

رستوران نیکول یکی از اولین رستوران‌های استانبول است که توانسته ستاره مشهور میشلن را دریافت کند. این رستوران در تهیه محصولات و غذاهای خود از بهترین و ارگانیک‌ترین موادها استفاده میکند.

جالب است بدانید که این رستوران در بالای یکی از هتل‌های شهر استانبول قرار دارد. این رستوران تراس بسیار چشم نوازی دارد که فقط باید آن را از نزدیک مشاهده کنید تا بتوانید منظره‌های دیدنی آن را لمس کنید.

گفتنی است که در منوی این رستوران انواع و اقسام غذاهای فرانسوی و ترکی نیز مشاهده می‌شود.

رستوران 360 :

دلیل نامگذاری این رستوران دقیقا داشتن منظره‌ای  ۳۶۰ درجه از محله‌های اطراف آن است. رستوران ۳۶۰ استانبول یکی از خاص‌ترین رستوران‌ها و در عین حال زیباترین و لوکس‌ترین رستوران‌های استانبول بشمار می‌رود.

در این رستوران مجموعه‌ای از غذاهای مدیترانه‌ای اعم از انواع تاپاس، پیتزا، ماهی تازه و نوشیدنی‌های متنوع سرو می‌شوند.

معرفی استانبول

معرفی شهر استانبول

غذا و نوشیدنی در شهر استانبول :

غذاهای ترکی بسیار متنوع و از این حیث در جهان مشهور هستند. اصل غذاهای ترکی از گوشت بره، گوسفند، گوساله و مرغ تهیه می‌شود.

البته در این بین انواع غذاهای دریایی نیز جای دارند. رایج‌ترین نوع طبخ غذا، سرخ کردن و تنوری کردن است که شامل کباب‌های معروف ترکی هم می‌شود. محبوب‌ترین این کباب ها دونر کباب است. خصوصا دوروم دونر که در نان‌های لواش سرو می‌شود

نام دونر در زبان ترکی به معنای گردان یا چرخان است که از همان سبک پختن کباب دونر(کباب ترکی خودمان) گرفته شده است

Durum döner

 اسکندر کباب نیز از غذاهای معروف است که تکه‌های نازک گوشت کبابی یا همان گوشت دونر بر روی نانی پیتزا مانند با کره و سس گوجه فرنگی و گاها با ماست سرو می‌شود.

آدانا کباب، غذای لذیذ دیگری است که همانند کباب کوبیده ماست و به همان صورت نیز سرو می‌شود.

ولی با وجود ادویه‌های گوناگون طعمش کمی متفاوت شده است.

پیده که پیتزای ترکی است نیز بسیار خوشمزه و لذیذ است. سطحش را با گوشت چرخ کرده یا ریش ریش شده بره پر می‌کنند.

البته نوع دیگری از پیده وجود دارد که شبیه نام بربری گرد ما ایرانیان است و معمولا در ماه رمضان طبخ می‌شود

مانتی غذای دیگری است که به آن راویولی ترکی نیز می‌گویند. مانتی به صورت گرم با ماست سرد و سیر سرو می‌شود.

کوفته، بورک، دلمه و انواع پیراشکی‌های ترکی نیز بسیار لذیذ هستند و به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به شهرهای ترکیه  آنها را امتحان کنید.

از دسرها نیز می‌توان به باقلوا و کنِوفه که یک نوع شیرینی پنیری عربی است، اشاره کرد.

معروف‌ترین نوشیدنی ترکی نیز قهوه ترک است که شهرتی جهانی دارد.

دیگر نوشیدنی‌های رایج ترکی نیز عبارتند از :

آیران یا دوغ، آب شلغم که اغلب آن را با کباب می‌نوشند و می‌توان به دلخواه داغ یا تند میل شود.

بُزا که یک نوشیدنی زمستانی است و از ارزن، سِمولینا، آب و شکر تهیه می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های ترکی به حساب می‌آید.

همچنین نوشیدنی ثعلب که که یک نوشیدنی داغ و سنتی بخش‌هایی از ایران و ترکیه بوده که اکنون توسط برندهایی مثل نستله در این کشور تولید شده و در ساشه‌هایی به فروش می‌رسد. این نوشیدنی شبیه فرنی مایع داغ بوده و بسیار لذیذ است.

پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ترکیه حتما از این ثعلب‌ها خریداری کنید.

معرفی شهر استانبول

معرفی استانبول ترکیه

جشنواره های رسمی در استانبول 

  • جشنواره بین المللى فیلم استانبول
  • جشنواره هنرهاى زیبا
  • جشنواره بین‌المللى موسیقى جاز
  • جشنواره فیلم مستقل بین المللى اى. اف. ام
  • جشنواره بین‌المللى موسیقى:
  • جشنواره دو سالانه
  • جشنواره ادبى تانپینار
  • جشنواره کتاب
  • جشنواره انیمیشن
  • عید فطر

مراکر مذهبی و گردشگری استانبول  

مراکز مذهبی استانبول با این که از نظر دینی جایگاه ویژه‌ای دارند، ولی به گونه‌ای مکان تفریحی و گردشگری نیز به شمار می‌روند. این مساجد و مکان‌های مذهبی به دلیل ساخت معماری و تزئینات داخلی آن‌ها، فوق العاده محبوب هستند.

در این بخش از مطلب با بهترین و محبوب‌ترین مکان‌های مذهبی شهر  استانبول یا همان هزار مسجد آشنا خواهید شد.

شهر استانبول | استانبول ترکیه | شرایط زندگی در اسانبول ترکیه | توران ازمیر

معرفی استانبول

مسجد ایا صوفیه استانبول :

 مسجد ایا صوفیه یکی از مکان‌های مذهبی و گردشگری در این شهر است که بسیار مورد توجه گرشگران است.

این مسجد فوق العاده زیبا، نگینی به جا مانده از مذهب ارتودکس مسیحی و روم باستان می‌باشد. این مسجد با بیش از ١۰۰۰ سال قدمت، بزرگ ترین کلیسا در جهان بود، که بعد از شکل‌گیری یک کلیسا در اسپانیا، لقب بزرگ‌ترین کلیسا از آن گرفته شد.

مسجد ایا صوفیه استانبول تا سال‌های سال برای دین مسیحیت و ارتودکس کاربری داشت. تا این که در زمان سلطان محمد فاتح تبدیل به مسجد شد.

عثمانی‌ها برای ساخت مسجد از یکدیگر پیشی می‌گرفتند. همین اتفاق سبب شد تا کلیسای ایا صوفیه با تغییر کاربری و پوشاندن نقش و نگارهای داخلش، مکانی برای عبادت مسلمین شود.

کلیسای ایا صوفیه استانبول طی سال‌های حکومت عثمانی، مورد مرمت‌های فراوانی قرار گرفت. نماای داخلی آن از نگاره عیسی مسیح و مریم مقدس به نگاره‌هایی از نام الله تغییر یافت.

پس از به جمهوری بدل شدن کشور ترکیه، این مسجد برای پایان دادن به اختلافات مذهبی رسماً تعطیل شد و به موزه‌ تبدیل گشت، تا گردشگران بتوانند تاریخ و تمدن را به صورت زنده مشاهده کنند.

مسجد سلطان احمد استانبول :

مسجد سلطان احمد استانبول از دیگر مکان‌های مذهبی این شهر است که فوق‌العاده معروف بوده و دقیقاً مقابل کلیسای ایا صوفیه قرار دارد.

زمانی که سلطان محمد استانبول را فتح کرد با دیدن کلیسای ایا صوفیه و معماری خاص آن تصمیم گرفت معماری عثمانی را نیز به رخ جهانیان بکشد. از این رو با الگو برداری از مسجد ایا صوفیه دستور داد مسجد آبی ساخته شود.

مسجد سلطان احمد یا همان مسجد بلو با معماری اسلامی و عثمانی، شبیه به ایا صوفیه ساخته شد که حتی برخی گردشگران این ٢ مسجد را با هم اشتباه می‌گیرند.

اما مسجد سلطان احمد مناره‌هایی بیشتر از کلیسای ایا صوفیه دارد و نشان تفاوت آن با دیگر مساجد ترکیه است.

زمانی که این مکان مذهبی ساخته شد مناره‌هایش با مناره‌های مسجد مکه یکی بود که سبب آشفته شدن شیوخ گردید. سلطان محمد بعد از این قائله دستور داد مناره‌ای دیگر برای مسجد مکه بسازند تا از تمامی مساجد در جهان متمایز باشد.

مسجد فاتح استانبول :

مسجد فاتح یا فاتیح از مکان‌های مذهبی خیلی مهم در شهر استانبول به شمار می‌رود که شهروندان اهمیت فراوانی به آن می‌دهند. مسجد فاتح یادگاری از سلطان محمد عثمانی است که در منطقه تاریخی و اروپایی فاتیح قسطنطنیه واقع شده است.

سبک معماری داخلی آن باروکی می‌باشد و از چندین مکان الگو گرفته است.

مسجد فاتح کنستانتین دارای مدرسه، مطبخ خانه، فروشگاه، کتابخانه، شفاخانه و … است که برای رفاه مردم در آن زمان ساخته شده است.

این مسجد دارای گنبد مرکزی بوده و از ٢ نیم گنبد جدا شکل گرفته است. همسایگی این مسجد تاریخی با کاخ توپکاپی سبب شده تا همواره مورد توجه گردشگران و شهروندان باشد.

مسجد سلیمانیه استانبول :

سلطان سلیمان و همسرش خرم سلطان از چهره‌های تاثیرگذار حکومت عثمانی بودند. آن‌ها یادگاری بسیار بزرگی از خود به جا گذاشته‌اند. این یادگاری مسجد سلیمانیه است که به دستور سلطان سلیمان ساخته شده است.

در این مسجد از هنر معمار سینان بهره گرفته شده که طراحی بی بدیلی از معماری را به نمایش گذاشته است.

مسجد سلیمانیه گنبدی ۵٣ متری دارد که یکی از بزرگ‌ترین گنبد ها است. در این مسجد ۴ مناره تعبیه شده است. تک دختر و پسران سلطان سلیمان در پشت این مسجد مدفون شده‌اند.

معرفی استانبول

معرفی شهر استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول :

این آب‌انبار یکی از مهم‌ترین تامین‌کننده‌های آب شرب مردم استانبول قدیم بوده است.

زمانی که شما وارد این انبار می‌شوید درخواهید یافت در یک قصر با شکوه قدم گذاشته‌اید. زیرا ستون‌هایی بلند قامت و البته برعکس را خواهید دید که در نوع خود شگفت‌آور هستند.

آب انبار باسیلیکا سیسترن استانبول در زمان امپراطوری بیزانس ساخته شد که سنگ نگاره‌هایی از چهره مدوسا به صورت برعکس طراحی شده است.

دلیل این مسئله هم مقاومت بیشتر ستون‌ها برای تحمل بنا است. این آب انبار به قدری با شکوه و با عظمت است که تنها می‌توان با مراجعه حضوری، این همه زیبایی را دریافت.

کلیسای چورا استانبول :

کلیسای چورا استانبول از دیگر مکان‌های تفریحی و گردشگری در شهر هزار مسجد است که فوق‌العاده محبوب مسیحیان است.

این کلیسا در قرن ۵ هجری ساخته شده است. معماری زیبا و چشمگیر دوران بیزانس و نگارگری‌های داخل آن سبب شده تا مکانی ایده‌آل برای ثبت تصاویری جذاب باشد.

دیدن داستان‌های عیسی و مسیح و عهد جویان نیز از دیگر جذابیت‌های این کلیسا است.

 چورا در زبان یونانی به معنی کشور است و این مکان تاریخی نیز بیرون از دیوارهای قسطنطنیه قرار دارد. موزائیک‌های افسانه‌ای در این کلیسا از دیگر جاذبه‌های این مکان هستند.

برج گالاتا استانبول :

یکی دیگر از مکان‌های تفریحی و گردشگری استانبول برج گالاتا است که تفریحگاهی برای عاشقان نیز به شمار می‌آید.

این برج یکی از گران‌ترین مکان‌های تفریحی و گردشگری در شهر استانبول است که می‌توانید قرارهای رمانتیک و عاشقانه را در این مکان بگذارید.

این برج با طراحی برتر امپراطوری بیزانس ساخته شده و یکی از نمادهای شهر استانبول به شمار می‌رود.

برج گالاتا استانبول این امکان را به شما می‌دهد تا شام‌های فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه را در مکانی سفارشی نوش جان کنید.

در این برج می‌توانید هم از طریق آسانسور و هم از طریق راه پله‌های سنگی حرکت کنید و غروب آفتاب را به نظاره بنشینید.

درباره بنای تاریخی و رستوان‌های آسانسور ازمیر بیشتر بدانید.

 

شهر استانبول | استانبول ترکیه | شرایط زندگی در اسانبول ترکیه | توران ازمیر

معرفی شهر استانبول

هتل های استانبول

هتل‌های استانبول نیز همانند جاذبه‌های این شهر فوق العاده زیاد است. نام بردن تمامی این هتل‌ها کار آسانی نیست به همین دلیل ما در این مقاله تعدادی از معروف‌ترین هتل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

با همراه باشید.

هتل چراغان پالاس کمپینسکی استانبول

هتل چراغان پالاس کمپینسکی استانبول لوکس‌ترین و خاص‌ترین هتل در شهر بیزانس است که قیمتی فوق العاده گران دارد.

این هتل دیدنی و خاص، اقامتی در کاخ را به شما هدیه می‌دهد. زیرا این هتل در زمان‌های گذشته، کاخ پادشاهان عثمانی بوده و از اقلام تاریخی نیز برخوردار می‌باشد. اتا‌ق‌های این هتل در سه دسته قرار می‌گیرند:

1) اتاق‌ها و سوئیت‌ها

2) سوئیت‌های منحصر به فرد

3) کاخ- سوئیت‌های منحصر به فرد

هتل پرا پالاس استانبول

هتل پرا پالاس استانبول یکی دیگر از هتل‌های محبوب و دوست داشتنی در شهر استانبول است که می‌توانید با قیمتی مناسب آن را رزرو نمایید.

این هتل استانبول، اقامتی فوق العاده خاص را به شما هدیه می‌دهد. فضای داخلی هتل به قدری زیبا است که شما محو تماشای آن خواهید شد. در این هتل خدماتی بسیار مدرن همراه با یک کتابخانه فوق العاده بزرگ ارائه می‌شود که سبب ویژگی‌های برتر این هتل شده است.

هتل پکس استانبول

یکی  از هتل‌های اقتصادی استانبول که در منطقه لوکس بی‌اغلو واقع شده، هتل پکس می‌باشد. این هتل ارزان تنها ٣۰۰ متر از کلیسای سنت آنتونی فاصله دارد.

باغی وسیع، تراس و لابی زیبا از جمله شاخصه‌های این هتل قیمت مناسب استانبول می‌باشند.

اگر به دنبال اقامتی مقرون به صرفه هستید پیشنهاد ما به شما هتل پکس استانبول است. دسترسی آسان به میدان تکسیم و دیگر مکان‌های مهم استانبول یکی از ویژگی‌های این هتل  شمرده می‌شود.

هتل فورسیزن بسفوروس استانبول

هتل فورسیزن بسفوروس استانبول از دیگر هتل‌های ۵ ستاره و جذاب این شهر است، که در واقع کاخ موزه‌ای زیبا است.

این هتل در تنگه بسفور قرار گرفته و چشم‌اندازی فوق العاده دیدنی به آن دارد. این هتل خاص و دیدنی اشیاء عتیقه‌ای را درون خود قرار داده که می‌توانید سفر خود را خاص تجربه نمایید.

هتل فور سیزن بسفروس استانبول دارای فاصله کمی تا مرکز شهر است. به این ترتیب علاوه بر دسترسی به امکاناتی بی‌ نظیر به راحتی می‌‌توانید داخل شهر گشت و گذار کنید.

هتل رادیسون بلو شیشلی استانبول

هتل پنج‌ ستاره رادیسون بلو استانبول شیشلی در یکی از مناطق تجاری شهر استانبول واقع شده‌ است.

این هتل فوق مجلل که در منطقه شیشلی قرار گرفته  به خیابان زنده نیشانتاشی فوق العاده نزدیک است.

در خیابان نیشانتاشی شما می‌توانید انواع برندهای مد و پوشاک را بیابید. خدماتی که در این هتل ۵ ستاره و جذاب ارائه می‌شود در کلاس جهانی است.

اتاق‌‌های بزرگ و شیک هتل دارای امکاناتی چون تهویه‌ مطبوع، تلویزیون ال‌‌سی‌‌دی، میز و صندلی، فضای نشیمن با مبلمان، تجهیزات اتوکشی، کتری برقی و حمام اختصاصی به‌ همراه سشوار و لوازم‌ بهداشتی هستند.

معرفی استانبول

معرفی شهر استانبول

آب وهوای استانبول

آب و هوای استانبول در ۶ ماه اول سال مرطوب و گرم است. در این برهه زمانی شاید جذاب‌تر باشد که عصرها و شب‌ها به خیابان‌های این شهر رفت‌و‌آمد کرد و مکان‌های دیدنی را مشاهده کرد.

اما در پاییز و زمستان این اتفاق بر عکس بوده و هوا که سرد است بهتر است در گرمای روز به گشت‌وگذار بپردازیم.

در فصل پاییز و زمستان ممکن است بارندگی‌های زیاد و سنگین در استانبول رخ دهد. به همین علت امکان بازدید از مکان‌های تفریحی و دریا بسیار کم خواهد بود بهتر است این فصل را برای گردش در استانبول انتخاب نکنید.

اما در فصل بهار و تابستان هوا همیشه عالی بوده و آنقدر گرم نخواهد بود که گرمازده شوید.

به ‌طور متوسط بیشترین درجه حرارت در طول ماه‌‌های مختلف زمستان بین ۷ درجه تا ۹ درجه سانتی‌گراد است. بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی است؛ اما گاها یکی از این بارش‌ها می‌‌تواند سنگین باشد.

غالباً این بارش در بین ماه‌‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد.

مطلب درباره استانبول بسیار زیاد است و می‌تواند ده‌ها مقاله دیگر در این باره نوشت

امید است مطالعه این مطلب برای شما آموزنده بوده باشد

اما در انتها اگر علاقه‌مند به زندگی یا خرید ملک در ترکیه هستید پیشنهاد می‌کنیم درباره مجموعه مشورتی توران کمی بیشتر بدانید

درباره توران ازمیر

مجموعه مشاوره‌ای توران‌ازمیر با هدف ساده‌سازی خدمت‌رسانی در حوزه‌‌ اصلی مهاجرت به هموطنان عزیز پنج سال پیش از این با پشتوانه و تجربه دوازده‌سال فعالیت در شهر ازمیر راه‌اندازی شد.

در این مجموعه, هر آنچه که از زمان تصمیم به مهاجرت یا سفرهای بلندمدت به شهر  زیبای ازمیر نیاز است را در نظر گرفته‌ایم.

این خدمات شامل قوانین و نیازهای دریافت اقامت یکساله یا شهروندی ترکیه، چگونگی خرید ملک مسکونی و تجاری، خدمات صرافی و چگونگی تبدیل ريال یا بیت کوین به دلار یا لیر ترکیه, خریدن ماشین در ترکیه، ترجمه مدارک، امور حقوقی، اطلاعاتی درباره مراکز خرید و تفریحی, فستیوال‌ها و مراکز اقامتی, تا آنچه که در زندگی روزانه بدان می‌اندیشیم مانند کار و شغل مناسب, مدرسه، کالج، دانشگاه و آینده فرزندمان, بیمه‌های مناسب, بازارهای هفتگی, پارکها و برنامه‌های دورهمی‌, همه و همه می‌شوند

 

فلسفه برند

آسان‌سازی زندگی برای ایرانیان در ترکیه و ازمیر

 

 

بیانیه ماموریت توران‌ازمیر

ارائه خدماتی در حوزه مهاجرت ایرانیان به ازمیر با توجه به اصول زیر:

  • حمایت همه‌جانبه از موکلان خود که شما عزیزان هستید

  • ایجاد و حفظ اعتماد متقابل بین ما و شما

  • خلق فضای صمیمت با شما موکلان و مشتریان عزیز

  • تخصص همه پرسنل مجموعه در انجام امور مهاجرتی (ملکی، حقوقی، مالی، تحصیلی)

 

 

 

چشم انداز توران ازمیر

توران ازمیر خانه‌ و پایگاهی خواهد شد برای تمام ایرانیانی که به دنبال مشاورانی حامی، صمیمی، مورد اعتماد و متخصص برای مهاجرت هستند

این مشاوران به شما خواهند گفت که مهاجرت، خرید ملک، ادامه تحصیل، راه‌اندازی کسب‌وکار در ترکیه چگونه خواهد بود

حتی این‌گونه‌ می‌اندیشیم که در چند صباح آینده پا را از ازمیر و ترکیه فراتر گذاشته و بتوانیم این خدمات را در سطح جهان به ایرانیان ارائه دهیم

بر همین اساس توران ازمیر برای انتخاب همکاران خودش به این شاخصه‌ها توجه فراوانی می‌کند

حامی‌ باشند

مورد اعتماد باشند

متخصص باشند

داستان برند توران ازمیر

سال ۲۰۱۱ اولین پایه‌گذار توران ازمیر (علی) تصمیم به مهاجرت گرفت و بنا به شرایطی راهی شهر زیبای ازمیر شد

چندین سال اول به سختی گذشت

زبان ترکی استانبولی، قوانین کشور ترکیه، مسائل زندگی روزمره، ضرر و زیان و …..

مشکلات کم‌تر و کم‌تر شدند، تخصص‌ لازمه کسب شد، روابطی قدرتمند با افراد و شرکت‌ها ایجاد شد. سال۲۰۱۸ دومین موسس (نادر) نیز ازمیر را به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب کرد. او پر از ایده بود اما تجربه اجرایی اندکی در ازمیر داشت!

این دو به هم برخورد کردند. یکی با تجربه در ازمیر دیگری پر از ایده‌های ناب

نتیجه وبسایت، شرکت و نهایتا برند توران ازمیر متولد شد. از مشتریان بسیار کمی شروع کردیم، کارهای ساده و پایه‌ای را انجام دادیم، اشتباه کردیم اما درس گرفتیم و اشتباهاتمان را تکرار نکردیم. ایده‌های نو را به برند توران ازمیر افزودیم

همکارانی توانمند و جدید را به کار گرفتیم و امروز با تمام قدرت برند توران ازمیر بالغ شده است. نیروهای حامی، متخصص و مورد اعتماد دارد، توان چانه‌زنی با شرکت‌ها و برندهای ترکیه‌ای را دارند. توانایی حمایت از ایرانیان را در ازمیر دارد

و امیدواریم بتوانیم همین داستان‌های زیبا را برای شما ایرانیان که به دنبال مهاجرت و حتی نگوییم مهاجرت، مسافرت‌های طولانی در ترکیه هستند بالاخص شهر زیبای ازمیر خلق کنیم ……………………….

اطلاعات دسترسی از طریق موبایل و واتساپ  به مجموعه توران ازمیر

۹۰۵۵۳۸۳۴۴۴۱۰+

۹۰۵۳۱۸۴۵۲۲۴۸+

۹۰۵۵۲۳۸۶۴۴۱۰+

آدرس:

۶۰۷۶/۴

sokak-park mandalin- No 4- D.6 imbatl mah- Medical Point Karsiaka/, Izmir, Turkiye